Fårskinn

Förra veckan köpte jag en fårskinnspäls på Kupan. Fick betala 150 kr för den. Jag ska inte ha den själv på mig utan det ska bli kuddfodral av skinnet. Började med att sprätta loss fodret och det var inga svårigheter.  Sen under det fodret var det ett till foder som var handsydd fast på skinnet.  När jag till slut hade sprättat bort allt var det som Londondimma i rummet. Det yrde damm överallt.  Men nu är jag klar med sprättningen och nu är det bara att sy.




Skinnet var gjort av massor med små skinnbitar. Tänk den som har sytt ihop alla bitar. oj,oj oj, och här sitter jag och sprättar upp hennes päls. Men ,men det är ju återvinning......



Börja till en kudde. Mer hann jag inte i går kväll men fortsättning följer........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0