Fortsättning på Alla hjärtans dag.

Jag bjöd min älskade man på en underbar god middag. Till fördrink blev det

Rosa Valentindrink och parmesanhjärtan

Rosa Valentindrink och parmesanhjärtan


Gör så här
Blanda sockret med  röd karamellfärg till vacker nyans. Doppa glaskanten i äggvita och sedan i sockerblandningen. Häll i likör och mousserande vin.

(till ett glas)
2 cl crème de cassis
12 cl vin, torrt, mousserande.

Parmesanhjärtan

parmesanhjärtan

Parmesanhjärtan (till 4 hjärtan)
2 st små mjuka tunnbröd, t ex Njalla polarbröd
0,40 dl riven parmesan
2 msk hackade salta jordnötter
ägg till pensling

1. Sätt ugnen på 225°. Klipp till brödet som ett hjärta, jag gjor
2. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper. Pensla dem med uppvispat ägg och strö över riven ost och hackade nötter.
 3. Sätt in dem mitt i ugnen ca 4 min till fin färg. Låt dem kallna på plåten. De ska bli helt spröda och hårda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0